top of page

Over aannames gesproken

Aannames. Ik kan ze niet anders omschrijven dan 'Bijzonder'.


Afgelopen week heb ik een aantal patientenverenigingen benaderd om te kijken of we een samenwerking kunnen opzetten. Zij hebben contacten hun leden - met mensen die zorg nodig hebben of geven - en wij bieden zorg.


De reacties die ik kreeg vond ik best apart. Eén in het bijzonder:

"De Zorg van Toen is niet van toepassing op leden van onze vereniging. Overigens wel een mooi initiatief hoor, dat wellicht in andere omgevingen meer herkenning heeft."


"Huh, sorry?!" Mijn eerste reactie was verbazing. Hoe kan iemand van een patientenvereniging of lotgenotenbureau bepalen wat goed is voor de leden? Hebben ze dit gecheckt? Wat zeiden die leden dan precies. En waarom hebben ze er geen behoefte aan?


Ik stond op het punt meteen te antwoorden op deze mail, maar heb eerst een paar keer diep adem gehaald. Deze medewerker of vrijwilliger doet het werk natuurlijk met de beste intentie. Maar ik zou zo graag eens met die mensen in gesprek gaan. Want ik geloof écht dat wij iets te bieden hebben waar hun leden op zitten te wachten.


Ik haal nog maar eens diep adem. Hoe kan ik nou in gesprek komen met deze mensen?


Heb jij tips?



37 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page